Selasa, 1 Jun 2010

Art Fazil - Yakin

Art fazil, seorang komposer, seorang pemuitis, seorang perantau dan seorang penyanyi,.namanya sangat famous sehingga banyak membuat persembahan di luar negara. Dahulunya menganggotai band Rausyanfikir yang popular dengan lagu 'dikir fikir-fikir' dan 'pesta perut' ketika tahun 92/93,.malah dia seangkatan dengan ramli sarip dan kopratasa. Dan ini lagu die yang betul2 mengusik jiwa dan penuh makna,.mungkin korang tak suka melodinya tapi hayatilah liriknya k.



Tajuk : Yakin
Vokal : Art Fazil

Biar Menitis Asal Tak Putus
Kata Ibu Padaku
Biar Sedikit Asal Tak Pupus
Biar Perlahan Jangan Berhenti

Kehidupan ini Hanya Sekejap
Semua Kan Kau Tinggalkan
Di Dalam Perlumbaan Mengejar
Apa Yang Material
Jangan Tinggal Solat
Selamat Dunia Akhirat

(i)
Mungkin...
Segalanya Mungkin
Apa Kan Terjadi Pasti Terjadi
Yakin..
Hati Terus Yakin
Dengan Harapan
Pada Ketentuan Tuhan

(ii)
Tak Bisa Berlari aku Berjalan
Tak Bisa Berjalan aku Merangkak
Tak Bisa Merangkak aku Mengesot
Perlahan-lahan aku Kan Sampai Jua

Kembara ini Kurasakan Jauh
Di Manakah Penghujungnya
Berat Mata Memandang
Berat Lagi Bahu Memikul
Doamu Ibu Azimat Hatiku

(ulang i)(ulang ii 2x)


DOWNLOAD bagi versi mp3, DOWNLOAD bagi versi mp4

p/so,macamna?lagu lain Art Fazil dan Rausyanfikir pun aku ada..terutama 2lagu yang aku nyatakan tadi, Nur, Merindui kepastian, Ghazal 2020, Satu suara, Skrunya dah longgar dan yang famous sekarang ni Ali min alif lam sin,.apa bunyinya kekawan?,.hohoho

2 ulasan:

p3perak berkata...

lagu nasyid eh?? nnt p3 cari kat utube.. x pernah dengar la pula.. lagu baru eh??

fKaizer berkata...

tak la,.bukan nasyid lebih kurang macam lagu puisi,.2008,tapi kalau cari lagu yakin ini kat youtube mmg xjumpa pun,.biasanya lagu puisi ini kurang di publisitikan,.

Assalamualaikum

Selamat datang ke blog saya.. ~ Tinggalkan la komen . ~ jadi follower ,promise kaizer follow balik. ~ Please subscibe supaya tak miss update. ~ Remember!!!Jangan lupe klik iklan nuffnang,.hope u'all enjoy.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails