Rabu, 26 Mei 2010

Buang Bayi; Kenapa masih ada lagi yang berhati kejam dari iblis

Semalam,aku tgk tv 3,.sekali keluar la,.cerita yang aku memang tak berkenan langsung. Mayat bayi ditemui berdekatan landasan kerera api berhampiran Stesen Komuter Padang Jawa,shah alam.

link Utusan - klik sini
link B.Harian - klik sini

hiasan kes buang bayi
Tak sampai sebulan semenjak kes remaja buang bayi dulu,.kini timbul semula kes sebegini,.memang betul la dunia sudah hampir kiamat. Kenapa manusia sebegini mudah sangat bertindak melebihi akal batas manusia. Yang pelik nya,'buat' senang tapi bila jadi macam ini. Sanggup pilih jalan singkat, bunuh,buang sahaja. HEI!!!ingat bayi tu anak patung ke? aku betul2 kecewa dan sedih sangat. Apa salah nya diberi kepada orang lain atau diserahkan sahaja kepada badan kebajikan. ini tak. Aku pun tak tahu nak cakap apa,.budak2 kecik pun dah reti main jolok-jolok. Faham aje la,..

Korang lei dapat ebook free antologi kes buang bayi,artikel berita sehingga akhir mei,2010. Aku kumpul sejak awal tahun ini. Hanya untuk kesedaran dan peringatan masyarakat.

link(open new tab) - ebook free - (pdf 370kb)

Lupa lak,.sapa yang ada facebook,.leh support group aku. korang leh hantar pandangan peribadi dan sebarang cerita yang berkaitan sahaja.

link(open new tab) - Menentang Pembuangan dan Penderaan Bayi

Aku dah tak ada ayat dah. Emosi sedikit terganggu la,.ini je yang aku dapat kongsi dulu. Korang lei tinggalkan komen korang,.luahkan aje k.

p/s apa salah mereka (bayi y dibunuh) itu?

1 ulasan:

sensei14 berkata...

tau xpe..mmg setan la dorg ni. baby tu xbdosa lgsung

Assalamualaikum

Selamat datang ke blog saya.. ~ Tinggalkan la komen . ~ jadi follower ,promise kaizer follow balik. ~ Please subscibe supaya tak miss update. ~ Remember!!!Jangan lupe klik iklan nuffnang,.hope u'all enjoy.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails